L’entorn de l’Infant contribueix
significativament al valor que aquest atribueix a la lectura i al
desenvolupament de les habilitats prèvies com a lector. Així, doncs, em proposo
reflexionar, com i de quina manera el valor que es dóna a la lectura i l’ambient
de lectura (o ambient lector) d’un context determinat té influència directa
(o no) en el fet que els infants s’aproximin cada dia més als llibres, a la
literatura i a la seva màgia.
En aquest sentit em proposo establir i cercar la
coherència entre els coneixements adquirits durant la menció de biblioteca
escolar i animació a la lectura per tal de poder dur a terme una investigació
qualitativa basada en l’anàlisi de com es desenvolupen i quina influència
tenen, en un determinat context, els elements que configuren l’ambient lector.
Així doncs
els objectius que vull assolir són
• Identificar
quins són els elements que configuren l’ambient lector de l’escola, objecte
d’estudi, i el seu context.
• Examinar
i observar la qualitat dels elements que configuren l’ambient i la seva relació
amb el treball de les competències lectores i el gust per la lectura.
• Valorar
i treure conclusions sobre si l’ambient lector de l’escola, objecte d’estudi,
contribueix positivament a l’adquisició de les competències lectores i el gust
per la lectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada